Vad är NASCAR och vilka är dess fans?

NASCAR, ett sanktionsorgan som övervakar många typer av racing över hela landet, är en motorsport som drar tusentals fans till banor över hela USA. Företaget är ett mångmiljarddollarimperium byggt på briljant marknadsföring, snabbhet och den amerikanska drömmen. Den marknadsför allt från motorolja till militären.

NASCAR, med rötter i grusvägarna och bergspassen i den amerikanska södern, är en av de snabbast växande sporterna i Amerika idag – 75 miljoner amerikaner räknar sig nu som fans. Det handlar om racing, om kul och ibland handlar det om kändisar också. Det utvecklas precis som alla framgångsrika företag kommer att göra. Det är en kombination av teknik, konkurrenskraft, strategi, personligheter, rå energi, exceptionellt brus och fläktmomentum som inte liknar något som har kommit tidigare.

Att bli bekant med NASCAR Racing

Utan tvekan är Nascar ren underhållning och ett bra exempel på fördjupad marknadsföring. Att bevisa att detta företag är en av de bästa sporterna i landet är antalet kapplöpningsbanor spridda över landet. Allt man behöver göra är att titta på bevisen – intäkter, tv-betyg och merchandising – för att dra slutsatsen att NASCAR är en av USA:s mest älskade och framgångsrika sporter.

Det unika med NASCAR är att det är både en individuell sport och en lagsport på samma gång. Lyckligtvis är det en ganska enkel sport att sätta sig in i, förstå och följa. En av de roligaste aspekterna av NASCAR är att följa din favoritförare och deras team när de tävlar.

NASCAR-fans, en del av ett stort brödraskap med en röd tråd, är för det mesta konservativa till moderata och representerar en del av GOP-basen. De är djupt kopplade till racingsporten, varumärket NASCAR och deras favoritförare. Dessa fans är mycket passionerade för sporten och tillbringar helgerna klistrade vid sina tv-apparater, om inte på banan, och ser till att deras favoritförare tar sig igenom loppet säkert.

Klassisk biltransport i Kent

Fansen är i allmänhet medelklass, med 42 procent av alla fans som tjänar en årslön som överstiger $50 000. De är tre gånger så benägna att försöka köpa sponsorers produkter och tjänster och de är 94 % mer benägna att ha positiva känslor om sponsorerna. De är bara amerikaner som älskar att titta på biltävlingar. Medan de är 60 procent män, säger marknadsföringstjänstemän att nu är mer än 40 procent av NASCAR-fansen kvinnor, varav 10 miljoner har blivit fans under de senaste fem åren.

Det råder ingen tvekan om att NASCAR är där den är idag på grund av en stor entreprenör, en person som förstår konsumenten, kunden och byggt upp denna sport till vad den är idag. Den personen är Bill France, Jr.

Läs också NASCAR Hall Of Fame